China in 2 minutes a day
Top news and analysis delivered to your inbox

Media experts debate the fate of the Hong Kong-based South China Morning Post following closure of its Chinese-language website under Alibaba ownership

he sudden shutdown of the South China Morning Post's Chinese site has sparked concerns that the English-language flagship newspaper may be subject to increasing censorship with its new mainland Chinese owner.
1 year ago
Sky Canaves
By Sky Canaves
Sky Canaves previously reported for The Wall Street Journal in Beijing and Hong Kong, where she covered media, culture, social issues, and legal affairs, and served as the founding editor and lead writer of the WSJ’s China Real Time site. Prior to becoming a journalist, Sky worked in the China corporate law practice of Baker & McKenzie, and she has also taught journalism and media law at the University of Hong Kong. She speaks Mandarin and has accumulated more than a decade's experience living, studying and working in China.
China in 2 minutes a day
Top news and analysis delivered to your inbox